Založ si blog

Báseň na nedeľu

Na dnes som vybral z tvorby Vladimíra Vysockého

Ninka

Dnes nemám vôbec inú robotu
len ideálne stráviť sobotu
A ak tá Ninka nepovie mi „Bež“! –
svoj život ideálne strávim tiež

„Počkaj ty cvok! Chceš sa dať dobehnúť?
Veď je to volavka“ „Mám na ňu chuť!“
„Počkaj ty cvok – a s kamarátmi si
daj radšej štok, ten ti ho uhasí!“

„Dnes nedovolím vaám nič zhadzovať
dnes na slopačku vykašlem sa rád,
dnes Ninka prejavla ochotu –
čo ak to smer dá môjmu životu?“

„Načo sa toľko trápiť nad Ninkou?
veď Ninka spala s celou Ordynkou!
Kto by mal chuť k nej ešte zaľahnúť?“
„Na reči vykašlem sa – ja mám chuť!

Vravela, že s tým končí – ľúbi ma!
„A o sto rubľov, že ti zahýna!
Každého ťahá – poď ma prefiknúť!“
„Mne je to fuk – mám na ňu skrátka chuť.“

„Veď chripí! Ani nie je umytá!
Pod okom – sinka, nohy – jelitá.
Hajzloška sa vie lepšie oháknuť…“
„Aj na to kašlem – je mám na ňu chuť.“

Každý mi vraví – nie je najkrajšia.
Ale mne práve také páčia sa.
Je volavka? Nuž keď si s ňou, tak buď!
A ja mám na ňu o to väčšiu chuť!

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 226741x
Priemerná čítanosť článkov: 1620x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy