Založ si blog

Báseň na nedeľu

Na dnes som pripravil báseň z tvorby B. Pasternaka

Hamlet

Utíchol šum. Na scénu vyšiel.
Podopretý o vejare dvier
z diaľok ozvien čul som čoraz bližšie
život. Jeho príbehy i smer.

Na mňa mieri tma i šero nočné
presný prístroj svojho poznania.
Abba, otče, ak je trochu možné,
odním tento kalich odo mňa

Milujem tvoj prísny zámer s nami.
V svojej role chcem vystúpiť zas.
Teraz sa však hrajú iné drámy,
uvoľni ma preto tento raz.

Umne sú však zoradené dejstvá
s neodvratným koncom z konca ciest.
Som sám. Vôkol bahno farizejstva.
Prežiť život – nie je poľom prejsť.

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227068x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy