Založ si blog

Archív: december, 2010

Listy z onoho sveta

LIST DENISA DIDEROTA, NOŹIAROVHO SYNA, Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI, SYNOVI ŽIVNOSTNÍKA, NA TENTO SVET, V KTOROM BUDE REČ O KATARÍNE Milý Július LEV NIKOLAJEVIĆ TOLSTOJ mi dal čítať Tvoj list spred Vianoc, v ktorom mu podrobne opisuješ situáciu v súčasnom Rusku. Celkom som zabudol, že Rusi si v tomto storočí tiež povraždili celú svoju cársku rodinu podobne ako Francúzi pár […]

Pokračovanie článku

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z… anjelov Keď ešte chodil Dedo Mráz, zvládli sme to dvaja. Ja som robil Deda Mráza a kamarátka Snehulienku. Ale teraz, po prevrate, začali chodiť trojice: Svätý Mikuláš, Anjel a Čert. Dedo Mráz bol Dedo Mráz, usmievavý dobrý dedo s košom plným darčekov a jeho vnučka Snehulienka bola tiež jasná – pôvabná, bielučká, s peknou veľkoruskou […]

Pokračovanie článku

Zrnká múdrosti

Autorom nasledujúcich myšlienok a citátov je Sully Prudhomme Dokonalosť v básnickom umení je to, že na vyslovenie myšlienky si poslúžime slovami, ktoré si vynúti rytmus. Veršotepec skladá svoju myšlienku na slová, ozajstný básnik podriaďuje slová myšlienke. Poézia je často iba umením prispôsobiť myšlienky slovám. Čo je pochybné, je zlé, aspoň v poézii, lebo […]

Pokračovanie článku

Bodka Milana Lasicu

15.1.2007 Komunálna politika má často celkom iné starosti ako tá vysoká. Neriešia sa tam fundamentálne otázky – napríklad izraelsko – arabský konflikt, globálne otepľovanie, existencia živých bytostí na iných planétach alebo dostavba Národného divadla. Ale aj problémy komunálnej politiky majú svoje úskalia, zádrhy, nedorozumenia. Slovom, treba v tom vedieť […]

Pokračovanie článku

Sú u mňa

Sú u mňa Priznám sa, že som pocítil nesmiernu hrdosť. Vybrali si práve mňa! Pritom museli vedieť, že riskujú. Jednak som dosť utáraný a neviem mlčať – jednak mám sklony k defraudácii. Ale zrejme sa im vyplatí riskovať – pretože, na druhej strane, som nenápadný. Moje okolie ma vníma ako rozhadzovačného zbohatlíka, ktorý nevie udržať korunu a žije si temer […]

Pokračovanie článku

Hermann Hesse: Peter Camenzind

No aj tak bolo už načase opustiť pekne potichučky mesto a oddýchnuť si niekde, pokiaľ možno na juhu, a vážne už raz nasnovať na krosná zhruba upradené nite básnickej skladby. Ostalo mi trochu peňazí, a tak som zavesil svoje literárne záväzky na klinec a zariadil som sa tak, že len čo sa ukáže začiatok jari, zbalím sa a odcestujem. Najprv do Assisi, kde čaká na moju […]

Pokračovanie článku

Bodka Milana Lasicu

Emil, je to úžasné, ako čas letí. Vianoce sú stále častejšie. Keď som bol na vojne v Trebišove, tak mi čas neletel tak rýchlo, najmä tie posledné týždne, keď sa rozhodovalo o tom, kto ešte mesiac ostane na repnej kampani. Namôjdušu netuším, prečo sa to volalo kampaň, veď nás na nič nenahovárali, ani nám nič nesľubovali, iba oznámili, kto pôjde domov až o mesiac. […]

Pokračovanie článku

Hermann Hesse: Peter Camenzind

Bolo už mojím osudom, že som od života a priateľov prijímal vždy viac, ako som im mohol sám dať. Bolo to tak s Richardom, s Elisabeth, s pani Nardiničkou aj stolárom a teraz mi prišlo zažiť, že som vo svojich zrelých rokoch a pri značnom preceňovaní stal vďačným žiakom úbohého mrzáčika. Ak raz naozaj dôjde na to, že dokončím a vydám svoje dávno začaté básnické […]

Pokračovanie článku

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z … akvabelistiky Šľak ma ide trafiť z túžby venovať sa sústavnejšie akvabelistike. Mám všetky predpoklady stať sa vkusným akvabelom, pretože na rozdiel od čučoriedok, ktoré sa na akvabelistiku dali, ja som pochopil princíp tohto divukrásneho športu. Je to šport pre tých, ktorí majú čo skrývať pod vodou. Čiže nie je to šport pre dievčatá. […]

Pokračovanie článku

Citáty a porekadlá

„Život nemůže být příjemný, není-li současne čestný.“ Cicero „Komu čest, tomu čest.“ Sv. Pavol „Ne všechno, co je dovoleno, je čestné.“ O. Paulus „Co se sluší, je čestné, a co je čestné, to se sluší.“ Cicero „V dobách, kdy spravodlivost zemřela, stačí, že něco bylo vykonáno odvážně, a již to platí i za […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 226344x
Priemerná čítanosť článkov: 1617x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy