Založ si blog

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z …asta maňany

Šľak ma ide trafiť z takých vydarencov, ktorí sa furt pozerajú na hodinky. Znervózňujú ma. Ja hodinky na ruke neznášam. Nosím ich v mojom legendárnom žobradle, kde mám aj ceruzku, WC papier, dýku, kalendárnik, pero, radír-gumu, kľúče, notes, soda-bicarbonu, štupeľcígeľ, žuvačku, guľôčky na hranie, lyžičku, pohľadnicu, zemiakový cukor, kredit kartu, rezervné okuliare, náramok, čo mi dala na pamiatku Čavaňáková, lístky na obed, výstrižky z časopisov, spray so slzným plynom, ruženec, pralinku, slané tyčinky, slnečné okuliare, známky, pinzetu, nálepky, medvedíka, čo mi dala na pamiatku Cucorová, nedojedený šúlok varenej kukurice, odznaky Slovana, Interu Slovnaft a Matice slovenskej, mg pásku s Adrienou Bartošovou, fotoaparát zn. Minolta, zápalky, parfum zn. Jules, zrkadielko, baterku, drobné mince v rôznych menách sveta… a niekoľko ďalších maličkostí. Keď mám s niekým zraz, nasmerujem sa na miesto zrazu a obyčajne veľmi nemeškám. Mňa srdia takí, čo sa furt pozerajú na hodinky: „Prosím ťa, kde trčíš? Už ťa tu čakám desať minút…“
No a čo? čo znamená desať minút v histórii ľudstva? Všimnite si náš parlament. Majú začať o deviatej, a keď sa rozsvieti obrazovka, vidíme ich o deviatej jesť, čítať, postupne prichádzať, debatovať, ani priamy prenos ich nedokáže vykoľajiť… V tisícoch domácností a kancelárií svietia obrazovky, tečie elektrický prúd celkom zbytočne dvadsať – dvadsaťpäť minút a potom pomaly otvára predseda riadnu schôdzu Národnej rady Slovenska…
Niektorí sa rozčuľujú, že nadarmo plytváme elektrickým prúdom, ale ja im vravím: „Čo sa rozčuľujete potrimiskári? Prúdu je dosť! Dávajte si radšej pozor, aby vás nepotriaslo!“ Odjakživa som bol ctiteľom juhoamerických hesiel: „Asta magnana, Chicita, Nechajme to na zajtra, Chicita, magnana… magnana. Tam sa nerozčulujú, keď niekto nepríde načas na schôdzku. Alebo keď vôbec nepríde. A my tu trváme na dochvíľnosti ako dáki suchári.
„Kde si bola drahá? Mali sme rande o štvrtej!“ pýta sa taký strašne puntičkársky neokrôchanec – asistent na fakulte svojej lásky – slobodnej čučoriedky zo štvrtého ročníka.
„Vieš čo mi môžeš, asistentko?“ smeje sa mu hrdá a slobodná čučoriedka. U nás to majú tí, ktorí nie sú vyznávači juhoamerického životného štýlu „magnana“ ťažké. My, slobodní demokrati, ktorí nenosíme hodinky na rukách, ich dlabeme. My sa nedáme znervózniť! My sme si po stáročia zvykli na určitý lážo-plážo životný štýl, tak nech nás nikto nepoučuje, koľko je hodín. Je pol šiestej? No a čo? Bude aj viac! My sa z toho nezbláznime.
Šľak ma ide trafiť z takých ľudí, čo sa furt pozerajú na hodinky. Čo je? Ide vám vlak? No tak seďte pokojne na zadku a počúvajte… Asta magnana, Chicita, magnana, magnana…

Zdroj: Július Satinský: Šľak ma ide trafiť, HEVI 1997
—————————————————————–

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227327x
Priemerná čítanosť článkov: 1624x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy