Založ si blog

Bodka Milana Lasicu

Servus Emil, na Dušičky som bol na hroboch. Čo sa týka hrobov, mám kam chodiť, len neviem, či niekto bude chodiť na môj. Ale, keď sa to tak vezme, je mi to fuk. Mohol by som si želať, aby môj popol rozprášili, ale nemám ani tušenia, že kde. Na Slavíne by to bolo asi nevhodné, predsa len by som mal byť skromnejší a na nejakom berzvýznamnom mieste, to by mi zase bolo ľúto, lebo až za takého bezvýznamného sa nepovažujem. Predsa len mám aj nejakú minulosť, aj keď so všetkým, čo bolo, sa chváliť nemôžem, ale predsa len som aj dačo vykonal, založil som ten voice-band, bol som na Trati mládeže, úspešne som prešiel previerkami po šesťdesiatom ôsmom, v osemdesiatom deviatom som vystúpil jednak na novembrovej tribúne, jednak aj zo strany, takže kolom dokola, ako sa u nás hovorievalo, som mal bohatý a naplnený život a nemusím nič ľutovať ani sa za nič hanbiť. Je pravda, že v sedemdesiatom šiestom som oznámil na straníckom výbore, že Gajdošík sa asi chystá emigrovať, takže mu nedali doložku, ale nemyslel som to nijako zle, nakoniec, čo by tam robil, nevedel ani ceknúť v cudzej reči a tu nám bol užitočný, lebo hral za podnik šachy v okresnej súťaži. Gajdošík nevedel o tom, že som ho udal, no, udal, to je prisilné slovo, povedzme, že som na neho upozornil a ďalej sme sa priatelili, až po novembri mu niekto pichol, že som to bol ja a prestal sa so mnou baviť. Ale ja som na neho nezanevrel a zapálil som sviečku na jeho hrobe. Inak, stretol som sa so Šaňom, pamätáš sa na neho a skoro som sa doondial od smiechu rovno na ulici, lebo mi gratuloval k narodeninám a povedal „Vieš, aká je jediná výhoda nášho pokročilého veku? Že už nemôžeme zomrieť predčasne.“ Na tých cintorínoch ti je strašná tlačenica, Emil. Nielen na Dušičky, ale vôbec. Jeden hrob vedľa druhého, tlačenica ako v preplnenej električke. Čo narobíš, ľudia zomierajú. Bol som sa pozrieť aj na jednom vojenskom cintoríne v Petržalke. Ležia ti tam vojaci z prvej svetovej vojny, takí, čo bojovali na oboch stranách, a potom zomreli vo vojenskom lazarete. Šesťdesiat rokov bol ten cintorím zabudnutý, lebo bolo to pohraničné pásmo a do pohraničného pásma sa nesmelo vstupovať, takže tá vojna vlastne pokračovala takýmto mierovým spôsobom. Teraz to dali do richtigu a katolícky pán farár vo svojej reči povedal, že v Petržalke sa žije radostne, lebo on len krstí a oddáva, ale nepochováva. Kamarát, tí machri, čo tú Petržalku postavili pre stotisíc ľudí, zabudli na cintorín! Tomu vravím optimizmus. Jedna známa mi povedala, že v Šenkviciach sú štyri cintoríny, a kam sa hrabú Šenkvice na Petržalku! Emil, pripravujem teraz taký kultúrny program práve pri príležitosti pohrebov, lebo veď vieš, nevyhne sa nám to a niekedy ani neni nikoho, kto by sa s tými zosnulými rozlúčil. Bude tam zopár piesní, Blíž k Tebe, Keby som bol vtáčkom, aj tá, čo teraz spieva tá mladá speváčka, neviem si spomenúť na meno. Pridáme aj nejakú poéziu, to ešte musím vysnoriť v knižnici, ale nejaké rozlúčkové básničky určite nájdem. Keby si mal nejaký nápad na oživenie takýchto akcií, ozvi sa, ľudia budú vďační. Zdravím, Miro

Zdroj : .týždeň 8.novembra 2010

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227100x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy