Založ si blog

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z … akvabelistiky

Šľak ma ide trafiť z túžby venovať sa sústavnejšie akvabelistike. Mám všetky predpoklady stať sa vkusným akvabelom, pretože na rozdiel od čučoriedok, ktoré sa na akvabelistiku dali, ja som pochopil princíp tohto divukrásneho športu. Je to šport pre tých, ktorí majú čo skrývať pod vodou. Čiže nie je to šport pre dievčatá. Tie sa majú ukazovať na súši, prípadne pod sprchami, a nie schovávať súmerné postavy pod vodou!
Zo mňa by bolo vidieť sem-tam nohu, potom druhú, ruky a snáď hlavu so štipcom na bielizeň na nose, aby sa mi nenabrala do nosiska voda.
Akvabelistiku volajú aj synchrónne plávanie. K synchrónnemu plávaniu musia byť aspoň dvaja. Nacvičia si pohyby vo vode spoločne, aby plávali a robili rôzne figúry pred pozorným zrakom poroty, rozhodcov a obecenstva. Keby som bol akvabel ja, bol by som akvabel-samotár. Jednak by sa bolo na čo dívať, aj keby som predvádzal krasoplávanie sám, a jednak by sa ušetrila jedna ľudská sila. Ten druhý akvabel – môj partner, by mohol zatiaľ robiť plavčíka alebo bufetára.
Výhody nesynchrónneho krasoplávania vidím v tom, že by som sa mohol plne sústrediť na prácu nôh bez zbytočného strachu, že pri prudkom vymrštení nohy nad vodou kopnem spoluakvabelistu nohou do pysku, ako sa to často-prečasto stáva akvabelistikám pri pretekoch. Ďalšia výhoda by bola v tom, že rozhodcovia by nemuseli namáhavo bodovať synchrónne cviky, pretože by synchrónne cviky neboli. Možno by som s mojou postavou mohol parodovať aj tuleňa, ktorý si pohadzuje nosom nad vodou farebnú loptu. Podobne, ako si niektorí krasokorčuliari na exibíciu nacvičia komické číslo (opica na korčuliach, zajko, rock and roll, apač), nacvičil by som si ako veselý akvabel komické číslo Mrož, ktorý stratil nervy, prípadne Delfín, ktorý stratil plavky. Obecenstvo pri bazéne by sa pobavilo a porota by zoslabla od smiechu.
V synchrónnom plávaní pôvabných dievčat nevidím žiadnu budúcnosť. Schovávať pod vodu vnady, ktoré nás po celom svete zviditeľňujú najviac a najvďačnejšie, považujem za pokrytectvo veľkého kalibru. Dievčatá nech sa v plavkách premávajú na mostíkoch a pódiách módnych prehliadok, súťaží o kráľovné krásy! My, školení tuleni a mroži, vďačne obhospodárime so špicom na nose vody našich bazénov svojimi akvabelistickými figúrami, obveselíme deti, vytvoríme prázdninovú pohodu…
Šľak ma ide trafiť z túžby venovať sa sústavnejšie akvabelistike. Však by ste sa tešili chlapci, huššš…

Zdroj: Július Satinský: Šľak ma ide trafiť, HEVI 1997
——————————————————————

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227133x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy