Založ si blog

Archív: január, 2011

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z citosloviec Každý si ich používa, ako chce! Citoslovcia sú slovcia plné citu: napríklad FUJ. Odjakživa som používal FUJ, keď som pocítil k niečomu odpor: k trusu, k zločinu, k paradajkovej polievke s písmenkami alebo k jedovatej zmiji… Ale keď som sa započúval do fujovania iných ľudí, zistil som, že nie každý vyjadruje citoslovcom FUJ odpor. […]

Pokračovanie článku

Zrnká múdrosti

Autorom nasledujúcich myšlienok a citátov je Sully Prudhomme Človeku neprináleží myslieť na smrť, lebo sa na to nemôže celkom sústrediť. Ani najväčší filozofi nešpekulujú o vlastnom dojme, ktorý by bol taký prenikavý, že by nenašli toľko márnomyseľnosti, aby o ňom hovorili. Stáva sa zlo menej kruté tým, že je univerzálne? Áno, lebo to, čo je univerzálne, je […]

Pokračovanie článku

Spoza dverí Milana Lasicu

Nedávno som zazrel v televízii anketu na tému: Je naša armáda pripravená vstúpiť do NATO? Reportér kládol túto otázku náhodným chodcom, takže odpovede bolestne pripomínali obľúbený program Aj múdry schybí. Načo týmto ľuďom kladú takúto otázku, hovoril som si v duchu, čo môžu oni vedieť o stave našej armády, nehľadiac na to, že, ak sa dobre pamätám, niektoré […]

Pokračovanie článku

Citáty a porekadlá

„Rozum přivedený k dokonalosti má jméno cnost a ta je totožná s čestností.“ Seneca „Tak velká je váha cnosti, že položíme-li na druhou misku všechno ostatní, nebude to ani vidět… Cnost totiž není ani nelidská, ani neúslužná, ani povýšená a pyšná, vždyť dokonce ochraňuje celé národy a pečuje o ně co nejlépe.“ Cicero „Cnost je […]

Pokračovanie článku

Som unesený

Som unesený Mať tak v rukách moc – ja by som vedel, kde začať! Dnes ľudí najviac trápi náhle zbohatnutie. Nie všetci sú už náhle zbohatnutí, ale ten zlatý Damoklov meč visí prakticky nad každým. Je po prevrate a dá sa podnikať. Minule so videl zopár boháčov pohromade. Zamastení, zhýralí, obložení ženštinami, na krku zlaté reťaze, náušnice – niektorí […]

Pokračovanie článku

Kniha byliniek

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O lekároch a rôznych končinách sveta V stredoveku sa verilo, že lekári prinášajú do niektorých krajov choroby, aby mali materiál pre svoje remeslo. Po stáročiach sa proti tejto povere […]

Pokračovanie článku

Bodka Milana Lasicu

12.2.2007 Ak sa chce dnes niekto zasvätene zapojiť do akejkoľvek debaty v novinách, televízii, kdekoľvek, vystačí si s niekoľkými schémami, dokonca s niekoľkými jednoduchými vetami, ktoré bude náležite rozvíjať. Tu je zopár z nich: 1. Ľudia dnes podliehajú konzumu namiesto hodnôt. Z uvedeného vyplýva, ako keby ľudia kedysi, pred dvadsiatimi, tridsiatimi rokmi, kedysi […]

Pokračovanie článku

Listy z onoho sveta

LIST DENISA DIDEROTA, NOŹIAROVHO SYNA, Z ONOHO SVETA JÚLIUSOVI, SYNOVI ŽIVNOSTNÍKA, NA TENTO SVET, V KTOROM BUDE REČ O KATARÍNE Milý Július LEV NIKOLAJEVIĆ TOLSTOJ mi dal čítať Tvoj list spred Vianoc, v ktorom mu podrobne opisuješ situáciu v súčasnom Rusku. Celkom som zabudol, že Rusi si v tomto storočí tiež povraždili celú svoju cársku rodinu podobne ako Francúzi pár […]

Pokračovanie článku

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z bezprostrednosti. Šľak ma ide trafiť z bezprostrednosti vôbec. Napríklad z bezprostredných ľudí! Taký bezprostredný človek vás džafne rukou do chrbta, že sa zapotácate a zrúkne ne vás: „Čao, kámoš! Jako sa máš? Nemaj bój, je sem nejaký Džony… nemáš nejakú žuvinu?“ To v Bratislave. V Mikuláši zrúkne: „A čo ty tu? […]

Pokračovanie článku

Zrnká múdrosti

Autorom nasledujúcich myšlienok a citátov je Sully Prudhomme Hudba je skutočne veľká objavovateľka, vyjadruje priamy bezprostredný vzťah medzi srdcom a jeho konečným objektom, ktorý sa nazýva Nebo. Román sa nezaobíde bez okolností, z ktorých sa rodia vášne; musí vytvárať situácie. Hudba ruší situácie, pôsobí priamo na city, a keďže nevpletá do života srdca nič zo […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 226345x
Priemerná čítanosť článkov: 1617x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy