Založ si blog

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z banja

Šľak ma ide trafiť nebezpečných náhod, pri ktorých môžete, ale nemusíte dostať na banjo. Musím sa priznať, že som sa veľakrát ocitol v situácii, keď všetko nasvedčovalo tomu, že na banjo nedostanem, ale dám niekomu na banjo ja. Ale poviem pravdu, skončilo to vždy tak, že som dostal na banjo ja. Zrejme sú na svete ľudia, ktorým je súdené na banjo dostávať a nie dávať. Pomaly, pomaličky sa s tým zmierujem – aj keď ešte stopercentne zmierený nie som a žijem v očakávaní, že raz príde chvíľa, keď niekomu dám na banjo ja. Už som bol niekoľkokrát milimeter od toho, aby som udrel, ale vždy ma predbebehol ten, ktorý mal pôvodne dostať na banjo.
Minule ma cestou z divadla pred polnocou pristavil chlapík: „Navaľ zápalku, kamoško!“ povedal stroho.
Tykal mi, nepovedal ani prosím. Som nefajčiar, mohol som mu jednu strúhnuť. Ale ja – od prírody dobrák – som si uvedomil, že mám pri sebe zápalky a pociťujem potrebu pomôcť fajčiarovi v núdzi. Takže drzúň nedostal na banjo, ale naopak – pripálil som mu a pripojil vtipnú poznámku: „Len si zafajči, kamoško, a ostatné zápalky prijmi odo mňa ako dar. Ale musíš sa zmieriť s tým, že na Vianoce už odo mňa nič nedostaneš!“ Chlapík si šľukol, diabolsky sa zasmial a riekol: „Ty si nejaký zbytočne vtipný“ a dal mi na banjo. Skoro som rozbil výkladnú skriňu, takú som dostal na banjo. Nemyslite si, že sa sťažujem! Tak mi treba mastný chleba. Mal som mu dať na banjo ja a to takú, že by tú výkladnú skriňu rozbil on. Ale ja som sa snažil byť dobrák a ešte k tomu všetkému vtipný dobrák. Kto chce kam, pomôžme mu tam. Alebo ako hovorieval môj starý otec: „Urob psovi dobre – oserie ti plot!“
Zasa sa musím zmieniť o dlhonohých čučoriedkach, ktoré obzvlášť v letných horúčavách – priamo v plavkách – vytvárajú situácie, kedy musia byť banjisti v strehu. Nemôžem za to, že skáčem hlavičky. Mohol by som zostať pri pafleku – skoku na brušisko, ktorý štípe, ale ja skáčem hlavičky. Efektné pri skoku na hlavu je, ak skokan plavne po skoku dopláva pod vodou s vystretými rukami až na okraj bazénu.
Minule som skočil hlavičku, efektne som s vystretými rukami pod vodou doplával k okraju bazéna – len som nerátal s tým, že pri okraji vo vode bude postávať dlhonohá zlatovláska. Rukami som zavadil o jej stehenné oblasti pod vodou a keď som sa vynoril, dostal som na banjo. Ani som sa neopýtal prečo. Zlatovláske s dlhými nohami to bolo predsa jasné. Podvodník jej pod vodou obchytkáva stehná! A pritom, prisahám na zdravie svojich detí, mal som pod vodou zažmúrené oči a vôbec som nevedel, kam sa tými vystretými rukami pod vodou plávam…
Ale vysvetľujte to dlhonohej čučoriedke v plavkách! Šľak ma ide trafiť z nebezpečných náhod, pri ktorých môžete, ale nemusíte dostať na banjo.

Zdroj: Július Satinský: Šľak ma ide trafiť, HEVI 1997
——————————————————————

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227097x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy