Založ si blog

Som unesený

Som unesený

Mať tak v rukách moc – ja by som vedel, kde začať! Dnes ľudí najviac trápi náhle zbohatnutie. Nie všetci sú už náhle zbohatnutí, ale ten zlatý Damoklov meč visí prakticky nad každým. Je po prevrate a dá sa podnikať. Minule so videl zopár boháčov pohromade. Zamastení, zhýralí, obložení ženštinami, na krku zlaté reťaze, náušnice – niektorí pred bankrotom, iní po bankrote… Bolo na nich vidieť, že na náhle zbohatnutie neboli pripravení. A kto by ich pripravoval? Život ich vsotil do bohatstva – nemazná sa s nimi! Robia čo môžu – chcú byť jemní, distingvovaní, inteligentní – ale na také dačo musí byť človek pripravený! Musí získať noblesu. Ale kedy sme sa mali prepracovať k noblese, keď nás všetci gniavili? Poviem krutú pravdu: do prevratu – kde len oko dovidelo – samá bedač, chrapúni. Teraz, keď nám demokracia dovolila slobodne sa politicky zorientovať, slobodne si vybrať zadok, do ktorého sa možno s radostnou zištnosťou vopchať – množia sa výskyty náhle zbohatnutých jedincov bez noblesy. Poznám spôsob, ako pripraviť bedač na náhle zbohatnutie. (Aká škoda, že nepoznám aj spôsob, ako prísť náhle k moci! Zrejme treba na to veľa peňazí. Ten, kto má peniaze, určuje politický vývoj! vravieval súdruh Lenin) Keď náhle zbohatnem ja – čert nespí! – kúpim si štát. Môj štát kúpim aj so školstvom a hneď nariadim školskú reformu. S kolektívom boháčov vypracujem nové školské osnovy. Budú platiť aj pre večerné školy náhle zbohatnutých dospelých. Hlavný predmet: bohatstvouka. Človek si musí zvyknúť narábať s veľkými sumami už od detstva. Náhle bohatstvo ho potom v zrelom veku navykoľají. Koľko je teraz takých prípadov, že by si boháč chcel kúpiť lietadlo (malé – pre šesť osôb), ale okúňa sa, chodí okolo obchodu s lietadlami – a nevie ako na to. Škola v mojom štáte pripraví žiaka na pohyb vo vyžších cenových reláciách. V obchodoch s organmi, radarmi, briliantmi sa bude cítiť ako ryba vo vode. Dôležité bude pripraviť deti z náhle zbohatnutých rodín (ale i rodičov vo večerných školách) na slušné zaobchádzanie s chudobnými. Najoptimálnejšie by bolo, keby v mojom štáte bedač vymrela. Ľahko sa o tom teoretizuje. Lenže bedač má tuhý život. V každom štáte sa nájdu primitívi, ktorým je spravodlivosť, poctivosť a pravdovravnosť nadovšetko. Takí, ktorí nepochopili princíp demokracie: vopchať sa do tej správnej skupiny a nedať sa vypoďkať. K týmto chudobným sa budeme správať láskavo a slušne. Keby náhodou chudobní nechceli zostať chudobnými, dostali by dobre zaplatené, aby chudobnými zostali. A boháči budú celé dni sponzorovať. Aj sponzorovať sa musia náhle zbohatnutí naučiť! Len sa obzrite okolo seba, ako ťažko sa zháňa sponzor. Boháči sa pätia, náhle zbohatnutí imanie schovávajú po bankách, a my, čo potrebujeme, aby nás niekto sponzoroval, si sušíme huby!
V mojom štáte by oficiálna štátna ideológia (lebo taká musí byť, aj keby nebolo čo jesť!) vychvaľovala najmä chamtivosť. Neviem, prečo tak tutlali naši predkovia, že sme chamtiví…? Veď to nie je hanba! Čím som chamtivejší ja – tým je bohatší môj štát. Keby Američan nebol chamtivý, nemal by na zástave toľko hviezdičiek! Podľa mňa je chamtivosť užitočná ľudská vlastnosť a treba ju pestovať a rozvíjať. Stále treba mať na zreteli, že v prípade náhleho zbohatnutia si majetok udržia len tí najchamtivejší. A keď sa bude každý snažiť, aby bol chamtivejší ako ten druhý – nachamtíme si celý štátny majetok a potom už chamtivosť môžeme prestať vychvaľovať. Nebude sa po čom chamtiť… Neviem ako vy – ale ja som doslova unesený svojimi predstavami o štáte, ktorý by mi patril. Moje predstavy sú také živé, všetko mám do detailov premyslené… že už mi chýba len náhle zbohatnúť. Náhle, to znamená – nečakane. Nečakané zbohatnutie má jedno železné pravidlo: nemôžete ho čakať. A tak mám ďaleko od toho, aby som čakal, že zbohatnem.
Ak na niečo čakám – tak len na to, že aj vy budete unesení mojimi predstavami. Ale ako vás poznám, čakali ste od tohto fejtónu niečo iné. Prečítali ste si nadpis a čakali ste, že… Dobre vám radím – nič od nikoho nečakajte. Len tak môžete nečakane a náhle k niečomu prísť! Najlepšie by bolo, keby ste všetci spolu so mnou prišli k poznaniu, že jeden za všetkých, všetci za nikoho.

Zdroj: Július Satinský: Listy z onoho sveta, IKAR 2007
————————————————————–

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20, aktualizované: 18:00

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227262x
Priemerná čítanosť článkov: 1623x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy