Založ si blog

Archív: február, 2011

Kniha byliniek

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O ľudskej látke Ľudská látka je jedovatá, treba s ňou zaobchádzať len s najväčšou opatrnosťou a obozretnosťou. Ľudská látka je to, čo žije v dušiach ľudí; to, čo tvorí […]

Pokračovanie článku

Bodka Milana Lasicu

12.3.2007 Máme to za sebou. Že čo? Predsa MDŽ. Medzinárodný deň žien. Bol to svojho času veľmi významný sviatok. Ženy na pracoviskách dostávali od vedenia kytice, bonboniéry a možno aj diplomy. Na diplomoch bolo pravdepodobne zdôraznené, že sú ženy a že to je ich najväčšia zásluha. Potom nasledovala voľná zábava. Ženy na to spomínajú tak, že muži využili túto […]

Pokračovanie článku

Listy z onoho sveta

DONKICHOTSKÝ LIST MAURICEA RAVELA Z ONOHO SVETA DONOM QUIJOTOM NA NÁŠ SVET Milý Július, zasielam Ti vrelý pozdrav z nášho koncertu na Onom svete, ktorý som usporiadal dnes večer tu na terase sanatória pre vybraných hostí z umeleckých kruhov. Hostí sme vyberali dlho a starostlivo, aby na koncerte nevypukol nijaký škandál. Veľmi dobre vieš, že som impresionista, a sú ľudia, […]

Pokračovanie článku

Šľak ma ide trafiť

Šľak ma ide trafiť z dolniakov Šľak ma ide trafiť z mojej odvekej záľuby v dolniactve. Neviem sa dostať zo svojho dolniactva, hlásim sa k dolniakom manifestačne a najradšej by som založil mohutný, príjemný pánsky klub Dolniakov. Ale najprv definícia. Aby sa zbytočne nezačali nadchýnať mojimi ideami dolniaci ako takí. Pretože ja nie som dolniak ako taký. Ja som dolniak […]

Pokračovanie článku

Zrnká múdrosti

Autorom nasledujúcich myšlienok a citátov je Sully Prudhomme V každom veku sa dá život využiť, ale prídeme na to, až keď máme ten vek za sebou. Cesta: zbohom na pochode. O človeku, ktorý rád sníva, si myslíme, že nežije, ale on je iba neprítomný, jeho vnútorný život je taký intenzívny, že z neho neprenikne nič navonok. Zvyk je rýchlosť odvodená z prúdu života. […]

Pokračovanie článku

Spoza dverí Milana Lasicu

Novinári sú nesmierne vynaliezaví jedinci. Najmä tí, čo robia rozhovory so známymi osobnosťami. Postretlo ma to nešťastie, že som sa dostal do zoznamu osobností, takže viem, o čom hovorím. V nekonečných sériách rozhovorov som nadobudol takéto skúsenosti: novinár sa najprv slušne opýta, či by som bol ochotný poskytnúť rozhovor, dajme tomu pre mesačník Media Implex. […]

Pokračovanie článku

Citáty a porekadlá

„Jsem ochoten přinésti národu každou oběť. Oběť své cti a svého slova neučiním.“ F.L.Rieger „Papoušek si čistí zobák, přestože ho nemá špinavý.“ B.Pascal „Nejčistší štíty mívají ti, kteří nikdy nebojovali.“ M.Růžička Lepší si kosti zpřerážet, než si pošramotot čest. Mongolské „Svět sám je v v neustálé […]

Pokračovanie článku

Banková Bystrica

Banková Bystrica Môj plán je jednoduchý. Vychádza z ďalšieho reálneho rozvoja veľkolepej budúcnosti Bankovej Bystrice. Predpokladám, že prudkým nárastom počtu bánk v tomto meste a vznikom bankárskej fakulty stane sa z Bankovej Bystrice mekka finančníkov. Počúvam reči o vybudovaní nedobytných hradieb okolo Bankovej Bystrice. Poviem otvorene – som proti. Bankoví […]

Pokračovanie článku

Kniha byliniek

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O zvieratách Nehanbi sa za to, že máš rád zvieratá. Nehanbi sa za to, že tvojmu srdcu je bližší pes než mnohí z tých ľudí, ktorých osobne poznáš. Falošní proroci a neotesaní, […]

Pokračovanie článku

Bodka Milana Lasicu

5.3.2007 Dostal som mailom tento list, a tak vám aspoň niečo z neho ukážem: „Vážený štát, rád by som prestal platiť sociálne poistenie, pretože si myslím, že v mojom odbore je riziko nezamestnanosti veľmi malé. Platiť toto poistenie má zmysel len pre tých, ktorí majú reálny dôvod obávať sa nezamestnanosti, nie? Keby mi patrila lanovka na Lomnický štít, tiež by […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 226345x
Priemerná čítanosť článkov: 1617x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy