Založ si blog

Bodka Milana Lasicu

5.3.2007

Dostal som mailom tento list, a tak vám aspoň niečo z neho ukážem:
„Vážený štát, rád by som prestal platiť sociálne poistenie, pretože si myslím, že v mojom odbore je riziko nezamestnanosti veľmi malé. Platiť toto poistenie má zmysel len pre tých, ktorí majú reálny dôvod obávať sa nezamestnanosti, nie? Keby mi patrila lanovka na Lomnický štít, tiež by som ju nepoisťoval proti povodni… Alebo by som sa možno aj poistil proti nezamestnanosti, ale v takej poisťovni, kde sa poistné odvíja od miery rizika, a nie od výšky príjmov. Tiež by som rád podpísal papier, kde by som sa zaprisahal, že v živote nepoužijem služby našich železníc, aby mi mohla byť refundovaná časť daní, ktorá do železníc tečie. Tiež by ma zaujímalo, ako sa vyreklamoveť z právomoci ministerstva pre miestny rozvoj alebo ako sa to volá. Zdá sa mi totiž nespravodlivé, že susedný štátny činžiak, kde žijú vyvolení za polovičné náklady, aké platíme my oproti v družstevnom dome, je nákladne rekonštruovaný aj z mojich daní. Keď si budeme chcieť opraviť náš družstevný dom, budeme to musieť zaplatiť zo svojho, ale tie dane, čo zaplatíme za rekonštrukciu susedného štátneho domu, nám už nikto nevráti.
Tiež by som sa chcel spýtať, kde sa dá odhlásiť od služieb Mestskej polície. Ona totiž navštívi našu štvrť len občas, a to výhradne z dôvodov montáže papúč na autá, ktoré práve vďaka rozhodnutiu mesta nemajú kde inde parkovať. Bohužiaľ, táto mestská polícia už nijako nebráni pravidelnému vykrádaniu áut alebo pivníc. Preto by som sa chcel opýtať, vzhľadom na to, že vraj žijeme v slobodnom štáte, na aký úrad mám zájsť, aby som si mohol objednať, ktoré služby od štátu chcem a ktoré nie. Je predsa nezmysel platiť za niečo, čo nepotrebujem, však? Myslím, že by som s chuťou odhlásil aj služby Štatistického úradu, Výskumného ústavu pedagogického, školských úradov, Ústavu štátu a práva a niekoľko stoviek ďalších.
Tiež by bolo dobré, keby bolo možné určiť cenu jednotlivých služieb, ktoré nám štát poskytuje. Nepoznáme totiž ich cenu. Nevieme, či by ich konkurencia neposkytla lacnejšie a kvalitnejšie. A predovšetkým nemáme možnosť sa rozhodnúť, či o tie služby za daných podmienok máme záujem. Bolo by dobré, keby Protimonopolný úred prinútil štát vzdať sa monopolov na sociálne poistenie, na peňažnú emisiu, na rozhodovanie sporov, na zaisťovanie poriadku a tak ďalej. Tiež by tento úrad mal postihnúť sám seba za monopolizáciu práva na rozhodovanie protimonopolných káuz. Problém bude asi v tom, že inštitúcie, ktoré by nás mali chrániť aj pred štátom, sú vlastne jeho súčasťou. A tak by som bol rád, keby ste mi poradili, ako mám zabezpečiť svoju slobodu, ako prestať byť nevoľníkom, ako platiť len za to, čo potrebujem, ako sám rozhodovať o svojom živote a majetku.“
Ďakujem. S úctou Váš občan.

Zdroj: Milan Lasica Bodka 2, Forza Music 2009
————————————————————-

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227312x
Priemerná čítanosť článkov: 1624x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy