Založ si blog

Spoza dverí Milana Lasicu

Novinári sú nesmierne vynaliezaví jedinci. Najmä tí, čo robia rozhovory so známymi osobnosťami. Postretlo ma to nešťastie, že som sa dostal do zoznamu osobností, takže viem, o čom hovorím. V nekonečných sériách rozhovorov som nadobudol takéto skúsenosti: novinár sa najprv slušne opýta, či by som bol ochotný poskytnúť rozhovor, dajme tomu pre mesačník Media Implex. Keď sa slušne opýtam, o aký časopis ide dozviem sa, že je to prvé číslo novovzniknutého periodika s celoslovenským rozsahom. Magazín sa bude venovať životnému štýlu a bude, nezabudne dodať novinár, apolitický. V každom čísle uverejnia rozhovor s významnou osobnosťou a ja by som mal byť prvý. Vlastne, pretože ide o osobnosť, tak prvá. Kto by odmietol, najmä ak je prvá. Presnejšie: ktorá by odmietla, ak je prvá. Ja osobne by som sa odmietnuť neodvážila, a preto som ochotne dala. Stále je reč o rozhovore. Stretnutie sa uskutoční na vopred dohodnutom mieste (väčšinou neutrálna pôda) za prítomnosti fotografa, ktorý mi naznačuje, aby som si ho vôbec nevšímala a tvárila sa prirodzene. Len by som sa mala usmievať a urobiť nejaké veselé gesto, pretože to pôjde na titulnú stranu. Strčila som si prst do nosa. Výborne, vykríkne fotograf, ešte raz a do druhej dierky. Novinár zatiaľ zvádza boj s diktafónom. Nasleduje prvá otázka. Ako ste sa zoznámili? Ako skúsená herečka viem, že ide o Jula S., ktorá je tiež osobnosť. Zoznámila som sa s ňou vtedy a vtedy, odpovedám štandartne. A čo vám na nej najviac prekáža, opýta sa novinár. Ale úprimne, dodá. Neviem, odpovedám s úprimnosťou sebe vlastnou. No to je diplomatická odpoveď povie novinár a usmeje sa. V tom úsmeve je trocha pohŕdania. Dáva mi najavo, že dobre vie, že viem, ale že nechcem povedať. Tak poďme ďalej, povie novinár a ja cítim, ako mu je zaťažko vzdať sa investigatívnosti, podstaty novinárskeho remesla. Ktorá dramatická postava vám najviac prirástla k srdcu? Táto otázka ma vždy zaskočí, aj keď správnu odpoveď poznám. Znie: spýtajte sa matky, ktoré dieťa má najradšej. Ako osobnosť však cítim potrebu vyhnúť sa banalitám a odpovedám vyhýbavo. Väčšinou som hrala samu seba a aj v prípade, keď som stvárňovala klasickú postavu, nikdy som sa do nej nevžívala do takej miery, aby som zabudla, že som to ja, osobnosť. Novinár uznanlivo pokýva hlavou, zbalí magnetofón a lúči sa. Vidno na ňom, že je trochu sklamaný. Ja tiež. V časovej tiesni zabudol položiť poslednú otázku: Existuje nejaká otázka, ktorú vám ešte nikto nepoložil? Pravdaže, odpovedala by som, „Ste naozaj taká sviňa ako tá postava, ktorú tak báječne hráte?“ V takejto situácii nezostáva osobnosti nič iné, len nepriznať sa.
Aby bolo jasné – novinárov mám rád.

Zdroj: Milan Lasica: Spoza dverí, IKAR 2003
—————————————————————-

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Zoran Milanovič

Chcel byť hráč i rozhodca. Záhrebský Trump ešte nepovedal posledné slovo

18.04.2024 17:31

Bolo to, akoby sa Zuzana Čaputová z pozície hlavy štátu uchádzala o premiérsky post. A hoci chorvátsky prezident Zoran Milanovič so svojimi sociálnymi demokratmi parlamentné voľby nevyhral, v procese formovania budúcej vlády zostáva stále v hre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227060x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy