Založ si blog

Faxujte si za svoje!

Faxujte si za svoje!

Možno by vás príjemne prekvapilo, keby ste dostali novoročné P.F. od ministra alebo priamo z úradu vlády. Ja som ktorýsi minulý rok také parádne P.F. na kriedovom papieri so zlatou tlačou dostal. Možno si poviete, že som ufrfľaný nevďačník – ale mňa to rozčúlilo. Bohvie, koľkým sympatizantom poslali takú parádnu poštu. Určite si dali vyrobiť stovky takých novoročeniek. Vyrobili ich za moje peniaze. Aj ja posielam komarátom P.F. – ale nedám im zaplatiť. Ani poštovné neplatia. Všetko je to na môj účet. Ja platím dane, aby štát mal z čoho platiť úradníkov, upratovačky, nábytok v úradoch, papier aj fax. Ale z tých peňazí si nemôže minister dať vyrobiť novoročenky! Keď ma pozná a má ma za sympatizanta, nech si kúpi v papiernictve novoročenku, alebo nech si ju dá vyrobiť zo svojej výplaty a nech mi ju pošle. Ale za svoje peniaze! Nie za naše dane.
Ja chápem pobúrenie štátnych úradníkov nad výčinmi nášho prezidenta. Majú sväté právo obfaxovať štátne úrady, spísať svoje argumenty na papier a dať si ho popodpisovať ostatnými pobúrenými štátnymi úradníkmi. Ale nech na to nepoužívajú papier, čo sme im kúpili my z našich daní. My sme im ho kúpili, aby naň písali úradné veci, a nie čo ich akurát poburuje. Ale oni za naše peniaze ešte aj faxujú po ostatných úradoch a ostatné úrady im budú faxom odpovedať! Keby som bol vedel, že moje dane začnú požívať vždy, keď ich niečo pobúri, a budú z nich platiť papier a fax, aby sa vybúrili – asi by som prestal platiť dane. Daňový úrad by ma dal na súd a sám som zvedavý, ako by to dopadlo. Lebo – keďže žijem v dobe podnetov, podnet by som dal aj ja. Ich advokát vyčísli môjmu advokátovi nedoplatok na daniach a môj advokát vyčísli ich advokátovi, na aké súkromné akcie minuli štátni úradníci moje dane. Stavím sa, že by potom súd vyčíslil daňový preplatok, ktorý by mi daňový úrad vrátil. Aby sa mohli štátni úradníci, platení z našich daní, rozšupnúť, kedykoľvek ich rozčúli niečo, čo rozčuľuje aj ich chlebodarcov – mali by sa medzi sebou poskladať na protestný papier a fax. Na to nemôžu míňať peniaze chlebodarcov! Aby bolo jasné: musíme si povedať, kto sú ich chlebodarcovia. Chlebodarcovia štátnych orgánov nie sú tí, ktorí ich huckajú, aby sa rozčúlili a faxovali na všetky strany. Chlabodarcovia štátnych orgánov sme my – daňoví poplatníci. My ich na rozčuľovanie nenahuckávame. Naopak, sme radi, keď nám pokojne – za naše peniaze – všetko zúradujú.
Ja nie som proti tomu, aby štátne úradníčky vyzvali prezidenta na abdikáciu. Ale ak to chcú urobiť písomne, nech si kúpia papier. Pokiaľ takéto výzvy píšu na môj papier a faxujú mojimi faxami, je to to isté, ako keď mi Rómovia vyberajú zemiaky. Každý štátny úradník, ktorý zdvihne v kancelárii telefón a vytočí číslo svojej mamičky v Podpolianskych Šusulovciach, čiže má medzimestský hovor za moje poniaze, je zlodej.
Neviem, koľko štátnych úradníkov číta akurát naše noviny – ale tých pár, čo sa začítajú do tohto postrehu, až nadvihne od zlosti. „Tak my mu tu bojujeme na úradoch za demokraciu, chránime právo, a za to všetko si nemôžeme občas zavolať z kancelárie domov vlastnej mame? Nemôžeme vyzvať orgány štátnej správy, aby nám odfaxovali svoj súhlas s vyhlásením, ktoré sme vlastnoručne spísali? Čo je to potom za demokracia?“
Upokojte sa úradníci! Môžete si volať, koľko chcete, k mame domov, môžete si navzájom faxovať aj o hlave štátu, aj o tom, kde dostať cenovo prístupné zemiaky – ale za svoje peniaze. Pekne vás o to prosím v mene všetkých nás – vašich chlebodarcov. Nekradnite! Buďte nám vďační, že platíme dane, aby ste mali z čoho žiť. Lebo my sme vám vďační, že úradujete a vybavujete všetko, čo by sme si bez vás vybaviť nevedeli. Vykašlite sa na politiku! Za to si zas platíme iných občanov.
V mene vašich chlebodarcov, milí štátni úradníci, vám ďakuje daňový poplatník a v súkromí veľký nezbedník
Július Satinský

Zdroj: Július Satinský: Listy z onoho sveta, IKAR 2007
————————————————————–

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227316x
Priemerná čítanosť článkov: 1624x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy