Založ si blog

Očami Doroty Nvotovej

Spoliehanie sa na techniku je jedna z najnebezpečnejších vlastností tejto doby. Nechápte ma zle, som milovníkom techniky – všetkého od krásnych aluminiových Macov cez GPSS-ky, tablety a iné gadgety od výmyslu sveta. Som schopná starať sa o tieto hračky s materinskou láskou a keď ich mám nové, aj s nimi spávam v posteli. Ale spoliehať sa na ne? Nikdy. Neraz ma GPS-ka nechala uprostred hory, nevedela chytiť signál, lebo nado mnou boli vysoké stromy a bolo zamračené. Neraz sa mi vymazal disk, aj ten záložný, neraz mi skapal mobil, keď išlo o veľa, neraz mi došiel benzín uprostred križovatky. Lenže, problémy nevznikajú kolapsom techniky, vznikajú ich nepredvídaním. Vznikajú vtedy, keď nemáme náhradnú 5-litrovú bandasku v kufri, keď vieme, že budeme meškať na stretnutie, ale spoliehame sa, že človeku zavoláme krátko predtým na mobil a potom ten mobil exne a my nemáme nabíjačku. Keď si do lesa okrem GPS-ky nevezmeme aj mapu, tak potom stojíme ako obete nejakého ufónskeho fóru uprostred zasneženej krajiny. Nemám rada spoliehanie sa celkovo. Krásnym príkladom spoliehania sa je funkcia T9 na mobiloch. Tá má aj veľa odporcov, dakedy som medzi nich patrila aj ja. S nadšením som ťukala do mobilu ako ďateľ a pýšila sa svojou kozmickou rýchlosťou, ale odkedy došli Touchscreeny, som v prdeli, niet s čím machrovať, a tak som zlenivela a začala používať T devinu. Lenže spoliehať sa na jazykovú zásobu tohto malého prístroja je choré. Jeho neznalosť slangových slov, vulgarizmov, miest, obcí a mien je veľká. Včera som písala sestrinmu frajerovi Pepovi. Lenže pri písaní slova Pepo mi to napísalo Péro. Na čo by sa slušne vychovaný Čech mohol uraziť, keby som si to nebola všimla v poslednej chvíli. Tak, ako keď som si nevšimla pri písaní oficiálnej a strojeno strohej pracovnej esemesky, že ma to podpísalo Formula. To sa stane, keď v T9 napíšete Dorota. Moja sestra Terka (v T9 Tesla) si myslí, že to so mnou aj celkom korešponduje a adresát si mohol myslieť, že mám celkom slušný nadhľad a dokážem si uťahovať zo svojej povahy.

Zdroj: .týždeň 7.3.2011

Hanba im! Sláva nám!

24.03.2011

Hanba im! Sláva nám! Za druhej svetovej vojny bol slovenský štát spojencom Adolfa Hitlera. Slováci vypovedali vojnu USA. Z tých čias sa traduje anekdota: Dvaja slovenskí drotári sa o vypovedaní vojny Amerike dozvedeli vo Švajčirsku. Ihneď poslali vláde telegram: „Máme sa vrátiť domov, alebo máme udrieť zboku?“ Cítim vo vzduchu zrod nových vtipov. V jednom z nich [...]

Kniha byliniek

23.03.2011

Autorom nasledujúcich textov je košický rodák Sándor Márai (1900 – 1989), maďarský publicista a spisovateľ. Vyšli pod názvom Kniha byliniek, Kalligram 2002, preložil Peter Macsovszky. O usporiadanosti pohybov Dbaj na to, aby si sa nikdy neponáhľal, a vo svojej práci, v spoločnosti, aj v každodenných činoch sa podriaďuj prísnej dôslednosti faktov a situácií. Nechci dvoma [...]

Šľak ma ide trafiť

22.03.2011

Šľak ma ide trafiť z chrumkavosti Šľak ma ide trafiť, keď niečo, čo má byť chrumkavé, nie je chrumkavé. Podľa mňa by malo byť na svete všetko chrumkané. Celý svet by mal byť jeden veľký chrum. Ale ľudstvo je nepoučiteľné. Mnohí vyrastajú v rodinách, kde si na chrumkavosť nepotrpia. Minule som bol na návšteve a práve jedli haruľu (zemiakovú placku). Vraj [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 227352x
Priemerná čítanosť článkov: 1624x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy